طوفان وبلاگی(Blog Storm)
محتوای این وب سایت صرفاً برای انجام واحد عملی روابط عمومی الکترونیک تولید شده است
طوفان وبلاگی(Blog Storm)
یک شنبه 8 تير 1393 ساعت 11:36 | بازدید : 1203 | نویسنده : [رضا سرداری مقدم] | ( نظرات )

طوفان وبلاگی چطور شکل می گیرد؟

1-برای شروع شدن یک طوفان وبلاگی کافی است پیامی گذاشته شود که از اهمیت برخوردار باشد و به طریقی باشد که نظرات گوناگون را به خود جلب کند یا اصلا جدای این مورد یک خبر مهم فراگیر جذاب خود به خود عاملی است برای ایجاد طوفان وبلاگی، فقط نیاز به یک جرقه دارد، حال این جرقه را هر کسی می تواند بزند از یک بلاگر عادی گرفته که مثلا خاطرات روزانه اش را در بلاگ مینویسد تا یک بلاگرمتخصص در زمینه فناوری اطلاعات. ولی کسانی می توانند خوب این موج را ایجاد کنند و بهره ببرند که با نوشتن در فضای مجازی آشنا باشند و درباره موضوع اطلاع داشته باشند .

2- موج ایجاد شده فراگیر می شود.داغ‌تر شدن بحث‌ها به تدریج پای بلاگرهای عمومی را به موضوع باز می‌کند و گاهی برخی از موضوع ها به قدری اهمیت دارند و بر جامعه تاثیر گذار هستند که ممکن است حتی کسانی که در فضای مجازی فعال نیستند برای نوشتن متقاعد شوند و یک بلاگ ایجاد کنند و به این دامنه اضافه بشن. وگاهی هم ممکنه موضوع برای افراد یا سازمان های خاصی خیلی اهمیت داشته باشه بنابر این ممکن است چندین وبلاگ جدید اضافه کنند که موضوع را مهمتر جلوه بدهند.به عنوان مثال ممکنه یک شرکت تجاری زمانی که یکی از رقیبانش محصولاتش استاندارد نیست  برای تقابل با رقیبش بلاگ های زیادی ایجاد کنه و یک طوفان وبلاگی علیه آن راه بیاندازد.

3-با شعله‌ور شدن مباحث و یا حتی اعتراضات  در فضای مجازی،رسانه‌های جریان اصلی برای عقب نیفتادن از قافله طوفان زدگان به پوشش خبری موضوع می پردازند و به این موج می پیوندند و خبر یا پیام را ویرایش می کنند و از فیلترهای خود عبور می دهند، بنا بر هدف خود سر و شکلی به آن می دهند. هم می توانند با این موج همراه شوند و هم اگر این موج از قدرت کافی برخوردار نباشد طبق سلایق خویش بر آن سوار شوند.

 4-در نهایت حلقه ی اصلی طوفان وبلاگی باپیوستن رسانه‌های جمعی به وبلاگ‌ها و پیوند بلاگرها با روزنامه‌نگاران ایجاد می شود.

 

یکی از نکات حائز اهمیت در طوفان وبلاگی چرخه ی حیات پیام  است  که سه مرحله مهم دارد:

مرحله اول زمانی که موضوع در فضای وبلاگی مطرح می شود و تا جایی پیش می رود که رسانه های جریان اصلی همانطور که در مرحله سوم هم مطرح شد برای عقب نیفتادن از این جریان به طرح موضوع و پرداختن به اون میکنند که جان تازه ایی به موضوع میدهد که مرحله دوم است ؛ شیوه پرداختن به پیام در رسانه های جریان اصلی نیز قطعا بازتاب هایی رو در وبلاگ ها خواهد داشت که باز هم می تونه پیامی روکه روند پرداختن به اون توسط بلاگر ها کند شده بود تازه کنه که در مرحله سوم هست. 

 

محاسن پدیده طوفان وبلاگی  

ارزان و در دسترس همه است، تعاملی است همراه با رفت و برگشت اطلاعات و ارتباطات، باعث رشد فکری جامعه و بلاگرها می گردد، بازخورد و اصلاح پیام ها، پرداختن به حوزه های مورد علاقه و تخصص، ایجاد حلقه هایی از وبلاگ های مانند هم، عدم دروازه بانی خبر و فیلترینگ، راحت می شود حتی با اسم مستعار حرف خود را مستقیم زد تا شنیده شود، بازتاب عقاید پنهان جامعه.

 

«روابط عمومی ها نیز می توانند از طوفان وبلاگی برای دست یابی به اهداف خود بهره ببرند . مثلا روابط عمومی یک شرکت تجاری برای بدنام کردن رقیب خود یک طوفان وبلاگی علیه کیفیت یک یا چندتا از محصولاتش راه بیاندازد.»

 

 



|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

اگر کارگذار روابط عمومی هستید یا در این حوزه فعالیت دارید:به نظر شما دلیل اصلی عملکرد ضعیف روابط عمومی الکترونیک در نهاد ها و سازمان ها کشور چیست؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روابط عمومی الکترونیک Electronics Public Relations و آدرس epr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 13
:: بازدید سال : 14
:: بازدید کلی : 2619